تتر (Tether) چيست؟

۸ بازديد

ارز تتر

تتر (Tether) چيست؟

ارز ديجيتال تتر  (USDT) يكي از محبوب‌‌‌ترين و البته مشهورترين استيبل كوين هاي دنياي ارزهاي ديجيتال است. تفاوت استيبل كوين‌‌‌ ها با ساير ارزهاي ديجيتال در قيمت آن ها است. مهم ‌ترين ويژگي اين نوع ارزها، قيمت ثابت آنها و بالطبع نوسانات بسيار محدود آنها است. كاربران مبتدي با شنيدن نام تتر به ياد USDT يا همان تتر دلار مي ‌افتند. اما حقيقت اين است كه تتر يورو نيز وجود دارد، اما آنچه در مطالب از آن ياد مي ‌‌‌شود، همان تتر دلار (USDT) است. نكته جالب ‌تر اينكه همين نوع تتر نيز انواع مختلفي دارد كه در هنگام انتخاب كيف پول ديجيتال خود بايد تفاوت‌‌‌هاي آنها را بدانيد. اين نكته به ظاهر ساده، اطلاعات خوبي را در مورد قيمت تتر به ما مي‌‌‌دهد. قيمت هر واحد تتر بر اساس دلار يا يورو محاسبه مي‌‌‌شود.

مزاياي استفاده از تتر

آينده ارز ديجيتال تتر مانند هر ارز ديگري تابعي از مزيت‌‌‌ها و تفاوت‌‌‌ هاي آن با ساير رقباي آن است. با هم برخي از مزيت‌‌‌هاي استفاده از تتر را بررسي مي ‌‌‌كنيم.

تتر در امان از نوسان

همان‌طور كه گفتيم، نوسان قيمت Tether حوالي 1 دلار است. اهميت اين موضوع را زماني متوجه خواهيد شد كه ارز‌‌‌هاي ديگر شما مانند بيت كوين در تلاطم نوسانات شديد، قيمت خود را از دست بدهند. براي مثال مي‌‌‌توانيم به نوسانات بيت كوين در سال 2018 اشاره كنيم. پادشاه رمزارز‌‌‌ها در اوايل سال 2018 به قيمت 20 هزار دلار نيز رسيد. اما در اواسط همان سال، قيمت آن به 5 هزار دلار افت پيدا كرد. اما سرمايه‌گذاران روي تتر از چنين نوساناتي آسوده ‌خاطر هستند.

تتر مورد اعتماد صرافي‌‌‌ ها است

تقريباً در بهترين صرافي‌هاي آنلاين معتبر ايراني و جهاني، امكان خريد و فروش تتر وجود دارد. علاوه بر خريد و فروش، امكان تبديل تتر به ساير ارزهاي ديجيتال در برخي از اين صرافي‌‌‌ها نيز وجود دارد. به عنوان مثال كاربران حرفه ‌‌‌اي براي خريد كاردانو به سايت صرافي بايننس مراجعه مي‌‌‌كنند. بايننس يك صرافي خارجي است كه از ريال ايران و بسياري از ارزهاي فيات پشتيباني نمي‌‌‌كند. اينجا است كه تتر به كمك آنها مي‌آيد و از طريق معاملات جفت ارزي مي‌‌‌توانند بيت كوين، اتريوم، كاردانو يا هر ارز ديگري را خريداري كنند.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت و صرافي تاپ كنز دعوت مي كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.