ارز اي كش (XEC) چيست؟

۵ بازديد

ارز اي كش

ارز اي كش (XEC) چيست؟

همان طور كه گفته شد، ارز اي كش xec براي استفاده به عنوان پول نقد الكترونيكي طراحي شده است. ارز ديجيتال eCash آزادي مالي را به حدي مي رساند كه پيش از آن ديده نشده است.

در حال حاضر، با ارز ديجيتال XEC ارسال پول به سادگي ارسال ايميل مي باشد. در واقع داشتن ارز اي كش اولين قدم به سوي آزادي واقعي مالي مي باشد. پلتفرم eCash توسط Bitcoin ABC كه ​​تيمي از توسعه دهندگان حرفه اي پيشرو در صنعت بيت كوين است نگهداري و توسعه داده مي شود.

eCash يك سيستم ديجيتالي است كه انتقال وجوه را به صورت ناشناس تسهيل مي كند. اين پلتفرم يكي از پيشگامان ارزهاي رمزنگاري شده است كه هدف آن حفظ حريم خصوصي افرادي است كه از اينترنت براي پرداخت هايشان استفاده مي كنند. eCash توسط دكتر ديويد چام و شركت ديجي كش در سال 1990 راه اندازي شد. بيت كوين اي بي سي (ABC)، يك نرم افزار است كه توسط ماينر ها (استخراج كننده ها) به منظور تعامل، نگهداري و تامين امنيت شبكه ي eCash استفاده مي شود. به ماينر ها در ازاي انجام اين كار، مقداري ارز ديجيتال اي كش داده مي شود.

بنيانگذار ارز XEC چه كسي است؟

در سال 2017 آموري سشه (Amaury Séchet) كه نام ديگر آن Deadalnix است بيت كوين كش ABC را به عنوان راه حل نرم افزاري براي اجراي نودهاي كامل بيت كوين كش معرفي كرد. در واقع بيت كوين كش اي بي سي يك هاردفورك از بيت كوين كش است. در حالي كه بيت كوين كش خود هاردفوركي از بيت كوين است. او فعاليت هاي زيادي براي توسعه بيت كوين كش و حتي در جدا كردن آن از شبكه بيت كوين داشت. در سال 2020 سشه جديدترين فورك خود را كه بيت كوين كش ABC بود انجام داد. او پيش از بيت كوين كش ABC (كه زيرساخت شبكه بيتكوين كش را فراهم مي‌ كند)، مسئول بسياري از توسعه‌ هاي بيت كوين كش بود. اولين بار در سال 2011 سشه با بيت كوين آشنا شد و به دليل مقياس پذيري نامناسب آن تصميم گرفت از اين كوين استفاده نكند. او همچنين بنيانگذار eCash نيز مي باشد.

هدف ارز ديجيتال eCash چيست؟

در واقع پروژه eCash را به نوعي مي توان ادامه‌ دهنده پروژه بيت كوين كش دانست اما بايد گفت كه اين پروژه از روش‌ هاي جديدي استفاده مي‌ كند. اين روش‌ ها عبارتند از لايه اجماع آوالانچ، استيكينگ، ارتقاهاي بدون نياز به فورك،‌ زنجيره‌ هاي فرعي و به طور كلي تمامي مفاهيمي كه نمي توان در هيچ‌ كدام از پروژه‌ هاي بيت كوين آنها را مشاهده كرد.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 

از رمز ارز گراف (The Graph) چه مي دانيد؟

۵ بازديد

رمز ارز گراف

از رمز ارز گراف (The Graph) چه مي دانيد؟

رمز ارز GRT يا رمز ارز گراف نوعي آلت كوين (همه رمز ارزهاي بعد از بيت كوين به اين نام شناخته مي شوند) است كه بر بستري از اتريوم فعاليت مي كند و در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد. پروتكل آن به منظور جستجوي داده در IPFS (سيستم غير متمركز توزيع فايل همتا به همتا) و اتريوم ايجاد شده است و بسياري از برنامه هاي غير متمركز با استفاده از اين پروتكل مي توانند با بلاك چين ها ارتباط برقرار كنند. در واقع اين رمز ارز با هدف سازمان دهي به داده ها در بلاك چين هاي مختلف و دسترسي به GraphQL كه يك پايگاه داده هاي بلاك چيني است به وجود آمده است. تيم توسعه دهنده گراف شامل برترين مهندسان اتريوم و برخي شركت هاي بزرگ همچون ياني تال سرپرست تيم، برندن رميرز محقق و مسئول بخش فناوري، جنيس پولمن است.

ويژگي هاي ارز ديجيتال GRT 

رمز ارز GRT از يك زير ساخت غير متمركز قوي برخوردار است. گراف يك توكن ERC20 است كه بر بستري از اتريوم فعاليت مي كند و كاربران با استفاده از اين توكن مي توانند كسب درآمد كنند. توسعه دهندگان شبكه از اين رمز ارز براي پاداش كاربران و همچين ساده سازي امور شبكه استفاده مي كنند. در اين شبكه دو گروه فعاليت مي كنند. يكي شاخص سازان يا همان كاربران معمولي هستند كه با نگهداري اين توكن مي توانند پاداش خود را از شبكه دريافت كنند. اين افراد با داشتن توكن هاي گراف مي توانند به بهينه سازي كاركرد شبكه كمك كنند. هرچقدر توكن هاي بيشتري داشته باشند پاداش بيشتري دريافت خواهند كرد. دوم گروه شاخص گذاران هستند كه وظيفه نگهداري از شبكه را به عهده دارند. گراف در واقع لايه اي از اطلاعات است كه بالاتر از بلاك چين قرار دارد و كابران از اتريوم براي نودهاي گراف و يا گره ها استفاده مي كنند. رمز ارز GRT غير قابل استخراج است و كاربران براي داشتن اين رمز ارز بايد آن را خريداري كنند. اين توكن بر اساس الگوريتم اثبات اعتبار فعاليت مي كند. يه اين معنا كه ميزان دارايي هاي توكن گراف توسط هر كاربر است كه به آن هويت و ارزش مي دهد و همين الگوريتم است كه امنيت شبكه را حفظ مي كند. براي اينكه بتوانيد رمز ارز GRT را خريد و فروش و يا ذخيره كنيد، نياز به يك كيف پول با امنيت بالا داريد. كيف پول هاي معتبري از اين رمز ارز پشتيباني مي كنند كه مي توانيد با توجه به ميزان سرمايه و شرايط خود يكي از آن ها را براي نگهداري گراف انتخاب كنيد.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 

ارز ديجيتال ايوتا چيست؟

۵ بازديد

ارز ايوتا

ارز ديجيتال ايوتا چيست؟

آيوتا يك شبكه توزيع شده و ارز ديجيتال نسل سومي است. در آيوتا قابليت‌هاي نويني وجود دارد كه تراكنش‌هاي فوق سريع و بدون كارمزد را براي كاربران آن فراهم مي‌كند. كلمه بدون كارمزد بودن برخلاف ديگر ارزهاي ديجيتال كه چنين ادعايي را هنوز عملي نكرده اند، در آيوتا واقعا وجود دارد و كارمزد تراكنش ها صفر است.

علاوه بر تراكنش‌هاي سريع و بدون كارمزد،‌ در آيوتا يك سيستم مقابله با حملات كامپيوترهاي كوانتومي در نظر گرفته شده است. با اين وجود شبكه آيوتا فقط براي پرداخت‌ها توسعه داده شده است و از قراردادهاي هوشمند يا بستري براي برنامه‌هاي غيرمتمركز پشتيباني نمي‌كند.

همچنين ارز ديجيتال آيوتا اين قابليت را دارد تا براي تحقق كاربردي تر اينترنت اشيا مورد استفاده قرار گيرد. اينترنت اشيا به بسياري از چيزها شامل اشيا و وسايل محيط پيرامون‌مان كه به شبكه اينترنت متصل شده و توسط اپليكيشن‌هاي موجود در تلفن‌هاي هوشمند و تبلت كنترل و مديريت مي‌شوند، اشاره دارد.

راي ساده تر كردن موضوع فرض كنيد لوازم خانه، موبايل و رايانه شما به اينترنت اشيا متصل است. آيوتا اين ظرفيت را دارد كه ارز و واسطه پرداخت بين اين لوازم و دستگاه‌ها شود. براي مثال يخچال شما مي‌تواند در صورت تمام شدن مواد غذايي خودش سفارش را به فروشگاه ارسال كند و خودش هم هزينه را پرداخت كند. به اين نوع پرداخت ماشين به ماشين (M2M) گفته مي‌شود؛ چون در اين مثال يخچال ارز ديجيتال را به رايانه فروشنده ارسال مي‌كند. در آينده نزديك امكان دارد پنل‌هاي خورشيدي كه روي سقف خانه‌ قرار دارند برق توليدي را بدون اين كه خبر داشته باشيد بفروشند و از ارز به دست آمده براي پرداخت ساير هزينه‌ها استفاده شود.

تمام اين قابليت هاي نوين در آيوتا به دليل تفاوت و تغيير بسيار بزرگي است كه آيوتا نسبت به ارزهاي ديجيتال ديگر دارد. آيوتا يك شبكه كاملا غيرمتمركز است اما بر خلاف اكثر ارزهاي ديجيتال، از بلاك چين استفاده نمي‌كند. بستري كه آيوتا از آن بهره مي‌برد، سيستمي به نام تنگل (Tangle) است.

تنگل چيست؟

در آيوتا هيچ گونه استخراجي وجود ندارد. تنگل يك ساختار داده اي بر اساس حركت جهت دار غيرمدور است. مانند بلاك چين، اين شبكه‌ هم يك دفتركل توزيع شده است و همه در شبكه ايفاي نقش مي‌كنند.

اما نحوه كار اين شبكه با بلاك چين كاملا متفاوت است. براي درك اين موضوع ابتدا گذري كوتاه به نحوه كار بلاك چين‌ بيت كوين مي‌اندازيم.

بلاك چين بيت كوين مبتني بر اثبات كار يا همان استخراج است. در اين شبكه دو دسته كلي از كاربران وجود دارند :

۱- كاربران عادي يا همان كساني كه تراكنش‌ها را ارسال مي‌كنند.

۲- استخراج كنندگاني كه تراكنش‌ها را تاييد مي‌كنند.

در آيوتا فرايند اين گونه است: هر زماني كه يك كاربر قصد ارسال تراكنشي را داشته باشد، همزمان و به طور خودكار، كيف پول اين كاربر دو تراكنش قبلي را تاييد مي‌كند و اين فرايند ادامه مي‌يابد. از اين رو كارمزدهاي شبكه به صفر مي‌رسند و سرعت تاييد تراكنش‌ها نسبت به شلوغي شبكه حركت مي‌كند.

براي درك بهتر تفاوت بلاك چين و تنگل به مثال زير توجه كنيد:

در يك مدرسه معلم به تكاليف دانش‌آموزان را بررسي مي‌كند و به آن‌ها نمره مي‌دهد. براي اين كار معلم حقوق دريافت مي‌كند و همچنين وقت زيادي براي تاييد همه تكاليف نياز است.حالا در مدرسه اي ديگر كه تنگل نام دارد، با برقراري شرايطي، نقش معلم در مدرسه حذف شده است و دانش آموزان خودشان تكاليف چند هم كلاسي خود را بررسي مي‌كنند و نمره مي‌دهند.

با اين كار ديگر نيازي به صرف هزينه براي پرداخت حقوق معلم نيست و همچنين كارها سريع تر انجام مي‌گيرند.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 

ارز ديجيتال اكسي اينفينيتي چيست؟

۷ بازديد

 

اكسي اين فينيتي

يتال اكسي اينفينيتي

اكسي اين فينيتي (Axie Infinity) نوعي بازي مبتني برNFT است و بر روي بلاكچين اتريوم قرار دارد. اين ارز ديجيتال در سال 2018 پا به عرصه وجود گذاشت. توكن مربوط به ارز ديجيتال (AXS) مبتني بر استاندارد ERC20 است. يك استارت‌آپ در ويتنام ايده اوليه اين بازي محبوب بود. كار با يك پروژه ابتدايي با نام Sky Mavis شروع شد و آرام آرام در سال 2020 انتشار پيدا كرد. شما مي‌توانيد به وسيله بازي توكن‌هاي AXS را بخريد و يا به فروش برسانيد. انواع توكن‌هايERC-721 و ERC-20 دست در دست هم داده‌اند تا معجون‌هاي كوچك عشق (SLP) را درون بازي خريداري نمائيد! در اين مقاله بيشتر با ارز ديجيتال اكسي اين فينيتي بيشتر آشنا مي‌شويم.

آشنايي با طرز كار Axie Infinity 

شخصيت‌هاي بازي در محيط اين سيستم با نام اكسي (Axie) توكن‌هاي تغييرناپذير NFT هستند كه تحت مالكيت و كنترل بازيكناني هستند كه اين توكن‌ها را درون كيف پول‌هاي شخصي خود ذخيره‌سازي و به ساير آدرس‌هاي اتريوم ارسال مي‌كنند تا آنها را با ساير بازيكنان مبادله كنند. اين كار از طريق يك بازار مبتني بر بلاكچين انجام مي‌شود. بازي Axie Infinity داراي آيتم‌هاي متنوع و سرزمين‌هاي مجازي است كه از استاندارد توكن‌سازي ERC721 استفاده مي‌كند. 

محيط بازي در يك مود ماجرايي شكل مي‌گيرد. تركيبي از سپاه ماجراجو كه بايد با هيولاها بجنگد و در صحنه نبرد جنگ تن به تن انجام دهد. سپاه مقابل هم يك شخص واقعي در حال بازي است. برنده بازي در هر مرحله SLP  يا معجون عشق كسب مي‌كند. اين معجون‌ها كمك مي‌كنند تا اكسي‌ها متولد شوند. جالب است SLP يك توكن مبتني بر استاندارد ERC20 است كه قابليت خريد و فروش در صرافي بايننس و برخي از صرافي‌هاي ديگر را دارد. قيمت اكسي اصلا كم نيست و كارمزد گس در شبكه اتريوم خيلي زياد است. يك زنجيره مخصوص در اتريوم به نام Ronin وجود دارد كه به صورت انحصاري براي بازي Axie Infinity طراحي شده است.

آشنايي با توكن AXS 

در نوامبر سال 2020 ميلادي سكه AXS يا Axie Infinity Shard به عنوان يك مفهوم جديد در فضاي اين بازي ارائه شد. اين سكه مي‌تواند به توكن‌ها بچسبد. شما مي‌توانيد با راي دادن و بازي كردن سكه دريافت كنيد. درون اين بازي يك جامعه مخصوص خزانه‌داري وجود دارد كه به بازيكنان در بازي پاداش مي‌دهد؛ علاوه بر اين درون بازي مي‌توانيد خريد و فورش كنيد.

مسئله قابل توجه اين است كه حجم ذخاير سكه‌هاي AXS به 270 ميليون توكن مي‌رسد. بعضي از اين سكه‌ها تنها براي فروش عمومي در نظر گرفته شده است و برخي ديگر در بازي به دست مي‌آيد. بعضي از سكه‌ها هم به فعالان و مشاوران پروژه Sky Mavis اختصاص دارد. عرضه اوليه AXS كمتر از 60 ميليون توكن بوده است و انتظار مي‌رود كه تا سال 2026 ميلادي هر ساله توكن‌هاي بيشتري منتشر شود.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

اياس (EOS) چيست؟ مروري بر داستان الماس‌هاي بدتراش

۵ بازديد

اياس (EOS) چيست؟ مروري بر داستان الماس‌هاي بدتراش

فلسفه نام‌گذاري ارز اياس (EOS)، هميشه يكي از رازهاي اين شبكه بوده است. لوگوي آن هم همين‌طور! معلوم نيست لوگوي اياس واقعاً نماد يك قطعه الماس است، يا فقط شبيه الماس به نظر مي‌رسد. در هر حال، وقتي داستان شكل‌گيري پروژه اياس و راهي را كه توسعه‌دهندگان آن تا به امروز پيموده‌اند در كنار نماد الماس مي‌گذاريم، خاطره يك قطعه موسيقي در ذهن تداعي مي‌شود؛ قطعه‌اي با نام «بدرخش اي الماس مجنون (Shine on you crazy diamond)» اثر گروه راك انگليسي پينك فلويد، كه به ياد سيد بَرِت (Syd Barrett) نابغه تكرار نشدني و بنيان‌گذار اين گروه سروده و اجرا شد. سيد برت، شاعر، آهنگساز، گيتاريست، خواننده و بنيان‌گذار گروهي بود كه فقط ۳ سال بعد از تأسيس، روزي اعضايش دور هم جمع شدند و او را به‌دليل اعتياد به LSD و رفتارهاي خارج از عرف، از گروه اخراج كردند. سيد برت، يك الماس بدتراش بود؛ درست مثل دن لريمر، بنيان‌گذار نابغه اياس، كه ۳ سال بعد از راه‌اندازي اين پروژه، بي‌سروصدا آن را ترك كرد.

شايد تشبيه يك پروژه بلاك چيني به يك موسيقيدان، قدري عجيب باشد؛ اما اگر به جزئيات داستان دقت كنيد، عناصر مشابهي را مي‌بينيد؛ پروژه‌اي كه كار خود را بسيار پرسروصدا شروع كرد و قرار بود با ميزباني از قراردادهاي هوشمند، سرعت فوق‌العاده و كارمزد صفر، در نهايت جاي اتريوم را بگيرد. در جريان عرضه اوليه سكه EOS كه يك سال طول كشيد، ۴ ميليارد دلار سرمايه جمع شد و اياس توانست ركورد بزرگ‌ترين پيش‌فروش تاريخ ارزهاي ديجيتال را به نام خود ثبت كند. در آوريل سال ۲۰۱۸، قيمت اين ارز از ۲۰ دلار هم عبور كرد و اياس به جمع ۱۰ پروژه برتر بازار (از نظر حجم بازار) پيوست و از آنجا به بعد، سراشيبي آغاز شد.

EOS كه در فارسي آن را اياس مي‌خوانيم، يك شبكه مبتني بر بلاك چين است كه با هدف انتقال ارزش، ايجاد قراردادهاي هوشمند و ساخت اپليكيشن‌هاي غيرمتمركز ايجاد شد. معماري خلاقانه بلاك چين اياس به‌گونه‌اي است كه مي‌توان اين پلتفرم را به‌عنوان يك راهكار مقياس‌پذيري (يعني افزايش سرعت و كاهش هزينه) براي بلاك چين مطرح كرد. اين پلتفرم در ابتداي فعاليت، به‌عنوان رقيبي قدرتمند براي اتريوم مطرح مي‌شد؛ در حالي كه امروزه بلاك چين‌هاي نوظهوري همچون پولكادات، كاردانو، سولانا، الروند، تزوس و بايننس اسمارت چين، با ادعاي مقياس‌پذيري بيشتر وارد ميدان شده‌‌اند و رقباي جدي بلاك چين اياس به شمار مي‌آيند.

در اين مقاله كه با مطالعه كامل وايت‌پيپر (مقاله معرفي) اياس گردآوري شده است، نحوه كار بلاك چين اياس، اهداف و كاربردهاي آن، نقاط قوت و ضعف و همچنين نقشه راه و آينده اين پروژه را بررسي خواهيم كرد. همچنين با مطالعه اين مقاله، نحوه خريدوفروش اياس، انتخاب بهترين كيف پول اياس و روش فعال‌سازي آن را ياد مي‌گيريد. با ما همراه باشيد.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 ارز اياس

پنكيك سواپ (PancakeSwap) چيست؟

۵ بازديد

پنكيك سواپ (PancakeSwap) چيست؟

حتماً تا حالا نام صرافي غير متمركز (DEX) را شنيده‌ايد. در صرافي غير متمركز ارزهاي ديجيتال، شما مي‌توانيد بدون نياز به باز كردن حساب در صرافي، معامله ارز ديجيتال خود را به صورت همتا به همتا (كاربر به كاربر) و بدون واسطه انجام دهيد. در واقع، شيوه عملكرد اين صرافي‌ها به صورت غيرمتمركز است و هيچ مرجع كنترل‌كننده‌اي وجود ندارد. پنكيك سواپ (PancakeSwap) يك پلتفرم مبادله غير متمركز (صرافي غير متمركز) براي مبادله توكن هاي BEP20 در يك بلاكچين به نام اسمارت چين بايننس (Binance Smart Chain) است. اين بلاكچين مخصوص صرافي بايننس است. ارز ديجيتال پنكيك سواپ از مدل بازارساز خودكار (AMM) استفاده مي‌كند كه در آن كاربران از طريق استخرهاي نقدينگي تريد مي‌كنند. اين استخرها با دارايي كاربران پر مي‌شوند. كاربران توكن هاي BEP20 خود را به استخر نقدينگي واريز مي‌كنند و در ازاي آن، توكن‌هاي ارائه‌دهنده نقدينگي يا LP دريافت مي‌كنند. كاربران در شبكه پنكيك سواپ مي‌توانند از اين توكن‌ها براي پرداخت بخشي از هزينه‌هاي معاملاتي استفاده كنند. توكن‌ هاي LP را توكن ‌هاي FLIP نيز مي‌نامند.

در فارمينگ، كاربران مي‌توانند توكن ‌هاي LP را در استخرها واريز كنند و در قبال آن به كاربران توكن كيك (CAKE) پاداش داده مي‌شود. كاربران مي‌توانند توكن‌ هاي CAKE را براي دريافت SYRUP استفاده كنند. همچنين قابليت توكن كيك به عنوان توكن‌ حاكميتي، قابليت و ارزش بيشتري را براي رمزارز پنكيك سواپ به همراه خواهد داشت.

در ادامه به جزئيات مربوط به چگونگي به دست آوردن، نگهداري و استيك توكن Cake خواهيم پرداخت.

توكن كيك (CAKE)

توكن كيك (CAKE) توكن اختصاصي ارز ديجيتال پنكيك سواپ است. اين ارز ديجيتال بر بستر شبكه بلاكچين اختصاصي بايننس (BEP-20) قرار گرفته است. در حال حاضر به ازاي هر بلاك جديد تعداد 25 توكن كيك به افراد پرداخت مي‌شود. با توجه به اينكه در هر روز 30 هزار بلاك جديد به شبكه اضافه مي‌شود، هر روز تعداد 7.500.000 توكن كيك به شبكه اضافه خواهد شد.

در حال حاضر  توكن CAKE در جايگاه 84ام در سايت كوين ماركت كپ قرار دارد. حجم بازار اين ارز ديجيتال در زمان نگارش مقاله چيزي حدود 378 ميليون دلار است. در حال حاضر عرضه كل اين توكن چيزي حدود 174 ميليون دلار است و از اين مقدار چيزي حدود 111 ميليون توكن كيك در گردش هستند. تعداد عرضه نهايي اين توكن در حال حاضر در دسترس نيست.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 ارز پنكيك سواپ

مونرو چيست؟

۵ بازديد

مونرو چيست؟

ارز ديجيتال مونرو يك ارز ديجيتال امن، خصوصي و پيگير گريز است و از رمزنگاري مخصوصي براي اطمينان يافتن از اينكه تمامي تراكنش‌هايش غير قابل رهگيري و پيگير گريز باقي مي‌ماند، استفاده مي‌كند. در جهاني با شفافيت روزافزون، دليل به وجود آمدن ارز ديجيتالي مانند مونرو و علاقه به آن را مي‌توان درك كرد. مونرو از الگوريتم اجماع اثبات كار استفاده مي‌كند. اين بدين معناست كه مونرو نيز مانند بيت كوين يك ارز ديجيتال قابل استخراج است.

اولويت مونرو و جامعه آن بر ۳ ارزش كليدي استوار است. در سايت مونرو اين ويژگي‌ها به صورت زير تعريف شده است:

  • امنيت: كاربران بايد براي انجام تراكنش‌هايشان بدون اينكه با هرگونه خطا يا حمله‌اي مواجه شوند، قادر به اعتماد كردن باشند.
  • حريم شخصي: مونرو به حريم شخصي اهميت زيادي مي‌دهد. مونرو بايد كاربرانش را در دادگاه‌هاي قضايي و در پرونده‌هاي بدتر حتي از مجازات مرگ نجات دهد !
  • تمركززدايي: مونرو به بالاترين سطح از غيرمتمركزسازي معتقد است.

تاريخچه پيدايش مونرو

در جولاي ۲۰۱۲، براي اولين بار ارز ديجيتال بايت كوين (Bytecoin) از پروتكل كريپتونوت (CryptoNote) استفاده كرد. كريپتونوت پروتكل لايه كاربردي است كه بسياري از ارزهاي ديجيتال غيرمتمركز بر بستر آن شكل گرفته‌اند.

مونرو در واقع فوركي از بايت كوين است كه پس از شايعات درباره كوين‌هاي از پيش استخراج شده (Pre-Mined) بايت كوين شكل گرفت. زنجيره جدا شده در ابتدا بيت‌مونرو (Bitmonero) نام داشت و سپس به مونرو تغيير نام داد. مونرو در زبان اسپرانتو به معني سكه (coin) است. در اين بلاك چين جديد هر ۲ دقيقه يك بلاك استخراج و به زنجيره اضافه مي‌شد.

مونرو يك پروژه منبع‌باز است و توسط يك تيم ۷ نفره اداره مي‌شود. از آنجا كه اين پروژه بر محوريت ناشناس ماندن توسعه يافته، ۵ نفر از افراد تيم ناشناس بوده و ۲ نفر ديگر هويت خود را مشخص كرده‌اند. اين افراد ديويد لاتاپي و ريكاردو اسپاگني (معروف به Fluffypony) هستند.

علاوه بر اين تيم ۷ نفره، بيش از ۳۰ توسعه دهنده و ۴۲۰ مشاركت‌كننده ديگر در طول قسمت‌هاي مختلفي از پروژه حضور داشته‌اند.

مونرو چگونه كار مي‌كند؟

مونرو بر اساس يك پروتكل رمزنگاري لايه كاربردي ساخته شده كه با استفاده از امضاهاي حلقوي (Ring Signatures) بر روي محرمانگي تمركز كرده است.

مفهوم امضاهاي حلقوي اولين بار در سال ۲۰۰۱ و در كنفرانس رمزنگاري كوئينزلند استراليا ارائه شد. ران ريوست (Ron Rivest)، آدي شمير (Adi Shamir) و يائل تامان (Yael Tauman) اين روش جديد رمزنگاري را معرفي كردند. در واقع امضاهاي حلقوي پايه و اساس سازوكار تراكنش‌هاي مونرو پس از مخابره از سوي كيف پول‌ها است.

استفاده اصلي از مونرو به خاطر آدرس‌هاي مخفي و پيگير گريز بودن تراكنش‌ها است. اين ويژگي از ديده شدن عمومي فرستنده و گيرنده جلوگيري مي‌كند يا به طور انتخابي با استفاده از سيستم كليد عمومي/كليد خصوصي تعبيه شده جداگانه به آن‌ها اين قابليت را مي‌دهد كه چه كساني قادر به مشاهده فرستنده و گيرنده باشند.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 ارز ديجيتال مونرو

نحوه خريد ارز كازماس

۷ بازديد

نحوه خريد ارز كازماس

براي معامله يا خريد ارز كازماس يا Atom در ايران بايد چهار مرحله زير طي كنيد:

  • در صرافي تاپ كنز ثبت نام كنيد.
  • احراز هويت خود را تكميل كنيد و منتظر تاييد كارشناسان باشد.
  • بعد از تاييد احراز هويت خود اقدام به واريز ريالي كنيد.
  • ارز Atom را خريد كنيد.

درباره كازماس

كازماس با نماد اختصاري ATOM يك ارز ديجيتال يا شكلي از دارايي ديجيتال است كه با ارزش بازار حدود ۷.۷۱ ميليارد دلار، در رتبه ۲۶ بازار قرار داشته و سهم ۰.۳۰ درصدي از كل بازار را در اختيار دارد . هر واحد از كازماس در اين لحظه با قيمت ۳۴.۵۸ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۷,۱۱۰ تومان معادل ۹۳۷,۵۰۶ تومان معامله مي شود و حجم مبادلات روزانه آن ۷۸۶.۷۳ ميليون دلار است. قيمت در ۲۴ ساعت اخير ۳.۶۲% افزايش يافته است. بالاترين قيمت كازماس در تاريخ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰(20 September 2021) معادل ۴۴.۶۹ دلار بوده كه همينك %۲۲.۶۲ پايين‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهاي در گردش كازماس ۲۲۲.۸۹ ميليون و تعداد كل واحدهاي آن ۲۸۰.۶۷ ميليون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترين صرافي كه در آن كازماس معامله مي‌شود، صرافي ZG.com با سهم %۱۰.۰۱ از حجم معاملات روزانه است.

بهترين كيف پول هاي ATOM 

بهترين كيف پول هاي ارز ديجيتال Atom با توجه به ميزان امنيت و كارايي كه دارند انتخاب شده اند كه عبارتند از:

  • كيف پول سخت افزاري Ledger Nano S
  • كيف پول Lunie: از آنجا كه اين كيف پول توسط كازماس ارائه شده است بهترين عملكرد را در قبال Atom از خود نشان مي دهد.
  • كيف پول Trust
  • كيف پول Guarda
  • كيف پول غير مجاز مي باشدmostation
  • كيف پول Wetez
  • كيف پول ImToken

آينده پيش روي Atom

ارز ديجيتال Atom در صورتي مي تواند آينده اي خوب و تضمين شده داشته باشد كه شبكه هايي كه به كازماس متصل هستند رشد داشته باشند و فعاليت بيشتري از خود نشان دهند. انتظار نمي رود كه شكوفايي قيمت كازماس را حداقل در يك تا دو سال آينده ببنيم. به دليل اينكه رقباي قدرتمندي در اين بازار به چشم مي خورند كه كار را براي اين رمز ارز دشوار كرده است و شايد نتوان انتظار آنچناني از آن داشت. در صورتي كه توسعه دهندگان اين شبكه بيشتر تلاش كنند و بتوانند آن را توسعه دهند به حدي كه بتواند با رمز ارزهاي ديگر رقابت كند، ارزش اين رمز ارز نيز روز به روز افزايش خواهد داشت. در صورتي كه به سرمايه گذاري هاي بلندمدت علاقه منديد كازماس بهترين گزينه پيش روي شماست.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 خريد كازماس

خريد ارز ديجيتال ترون

۴ بازديد

خريد ارز ديجيتال ترون

خريد ارز ترون همچون بيت كوين نيست كه كاربران بتوانند با استفاده از ماينر آن را استخراج كنند. بلكه استخراج آن با استفاده از الگوريتمي به نام DPoS انجام مي شود. اگر علاقه مند به معامله ترون در شبكه ارزهاي ديجيتال هستيد بايد بدانيد كه اين رمزارز را نمي توانيد به صورت مستقيم با استفاده از ارزهايي همچون يورو، دلار و يا ديگر ارزهاي فيات معامله كنيد. بلكه ابتدا بايد يكي از رمزهاي پايه همچون بيت كوين و يا اتريوم را خريداري نموده و سپس داخل شبكه صرافي آن را با ترون مبادله كنيد. از اين پس مي توانيد ترون را داخل كيف پول خود ذخيره كرده و در معاملات خود از آن استفاده كنيد.

نحوه معامله ترون در ايران

براي اينكه بتوانيد ارز ترون را معامله كنيد بايد چهار مرحله طي كنيد:

  • در صرافي تاپ كنز ثبت نام كنيد.
  • احراز هويت خود را تكميل كنيد و منتظر تاييد كارشناسان باشد.
  • بعد از تاييد احراز هويت خود اقدام به واريز ريالي كنيد.
  • ارز ترون را خريد كنيد.

قيمت ترون و ميزان سوددهي آن

قيمت ارز ترون در ابتداي فعاليت خود به ۰/۰۰۲ دلار در سال ۲۰۱۷ رسيد و تنها بعد از گذشت يك ماه توانست به قيمت ۰/۰۲۸ برسد كه در واقع در همين مدت اندك بيش از ۱۰۰۰۰ برابر رشد پيدا كرد. در سال ۲۰۱۸ ترون نيز مانند ديگر رمرزارزها دچار سير نزولي قيمت شد. اما در ميان تمام آن ها توانسته است بهترين عملكرد را داشته باشد.

كيف پول هاي مورد استفاده براي ترون و مزايا و معايب

Ledger Nano : يكي از بهترين كيف پول هاي ارز ترون است كه امنيت بسيار بالايي دارد. از ارزهاي بسياري پشتيباني مي كند. به راحتي قابل اتصال به گوشي بدون كابل است. كارمزد بالايي دريافت مي كند.

trezor wallet : از ترون و تعداد زيادي از رمزهاي پايه پشتيباني مي كند. رابط كاربري ساده اي دارد. قيمت بالايي دارد.

TronLink : رابط كاربري ساده اي دارد و مي توانيد به راحتي با استفاده از گوشي به آن متصل شويد و به همين خاطر نيز طرفداران بسياري دارد.

Atomic Wallet : از معروف ترين و معتبرترين كيف پول هاي ارز ترون است كه از رمزارزهاي بسياري پشتيباني مي كند.

trust wallet : از آنجا كه از طرف شركت بايننس ارائه شده است، امنيت و اعتبار بالاي آن تضمين شده است.

آينده پيش روي ترون

با توجه به شرايط كنوني و وضعيت كشور واقعا پيش بيني آينده كار دشواري است. اما با اين حال طبق برآوردهايي كه توسط مجلات و روزنامه هاي معتبر اقتصادي انجام شده است، اين پيش بيني وجود دارد كه ارزش ترون حتي ممكن است به يك دلار نيز در آينده برسد. اگر اين پيش بيني حداقل در ۵ سال آينده به حقيقت بپيوندد صاحبان ترون سود ۵/۵ برابري را تجربه خواهند كرد. از آنجا كه هدف سازندگان شبكه ترون نيز ايجاد يك اينترنت غير متمركز است كه هيچ گونه وابستگي به شبكه هاي ديگر ندارد مي توان گفت آينده خوبي در انتظار ارز ترون خواهد بود و كساني كه علاقه مند به فعاليت در عرصه ارزهاي ديجيتال هستند مي توانند روي معاملات آن حساب باز كنند. اين شبكه همكاري خوبي با شركت سامسونگ دارد و از گوشي سري S10 به بعد تمامي گوشي هاي اين شركت از ترون پشتيباني مي كنند و همين حمايت سامسونگ نيز مي تواند آينده اي روشن براي رمزارز ترون بنماياند.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

خريد ترون

نحوه معامله ارز استلار در ايران

۵ بازديد

نحوه معامله ارز استلار در ايران

براي خريد ارز استلار XLM را معامله كنيد بايد چهار مرحله طي كنيد:

  • در صرافي تاپ كنز ثبت نام كنيد.
  • احراز هويت خود را تكميل كنيد و منتظر تاييد كارشناسان باشد.
  • بعد از تاييد احراز هويت خود اقدام به واريز ريالي كنيد.
  • ارز استلار را خريد كنيد.

علت محبوبيت استلار در ميان رمز ارزها

هدف از ساخت ارز ديجيتال استلار، ايجاد رابطه و تبادلات مالي با سرعت بالا و كيفيت مطلوب بين موسسات و بانك ها بود تا افراد در محيطي با امنيت بالا بتوانند معاملات مالي خود را انجام دهند. شبكه استلار قادر است در عرض چند ثانيه بيش از چند هزار تراكنش را ثبت كند و همين سرعت بالا نيز باعث محبوبيت استلار در ميان ديگر رمز ارزها شده است. در اين شبكه مي توانيد پرداخت هاي مالي خود را با قيمتي بسيار مناسب و سرعت بالا انجام دهيد.

مزاياي رمز ارز استلار

ويژگي هاي استلار كه باعث منحصر به فرد شدن آن شده است

سرعت بالاي تبادلات مالي ارزان قيمت. كارمزد تراكنش ها در استلار بسيار ارزان تر از بسياري از رمز ارزهاست.

شبكه استلار از عناصر پيشرفته اي نشات گرفته است و استفاده از قرارداد هاي هوشمند در كنار امضاهاي چندگانه ويژگي هايي است كه باعث شده اند عملكرد شبكه به طور چشمگيري افزايش داشته باشد.

بهترين كيف پول هاي استلار

ارز ديجيتال استلار كيف پول اختصاصي خود را دارد كه مي توانيد با استفاده از آن مبادلات خود را انجام دهيد. از اين كيف پول مي توانيد در سيستم عامل هاي ويندوز، مك و لينكوس استفاده كنيد. رابط كابردي ساده اي دارد كه هر شخصي مي تواند به راحتي از آن استفاده كند. البته كيف پول هاي معتبري نيز در شبكه موجودند كه مي توانيد از آن ها براي ذخيره، دريافت و ارسال استلار استفاده كنيد كه عبارت اند از

  • لجر نانو (Ledger) كيف پول سخت افزاري است كه امنيت بسيار بالايي دارد و براي مبادلات ارز ديجيتال استلار مي توانيد از آن استفاده كنيد.
  • پاپايابات (PapayaBot) يك ربات است كه در تلگرام شبكه استلار فعاليت مي كند و نه تنها استلار كه برخي از رمز ارزها را نيز مي توانيد در آن مبادله كنيد.
  • لابستر (LABSTR) نوعي كيف پول تحت وب است. البته اگر درباره كيف پول ارزهاي ديجيتال مطالعه داشته باشيد مي دانيد كه كيف پول هاي تحت وب امنيت بالايي دارند و امكان هك آن و از بين رفتن سرمايه وجود دارد. اما اين كيف پول رابط كاربري ساده اي دارد و مي توانيد آن را در گوشي خود نيز براي نقل و انتقالات استلار استفاده كنيد.
  • بلاك چين (Blockchain) جزو كيف پول هاي ديجيتالي است كه ساليان سال است براي مبادلات ارزهاي ديجيتال استفاده مي شود و مي توانيد با خيال راحت براي مبادله استلار نيز از آن استفاده كنيد.
  • اتميك (Atomic) اين كيف پول از معروف ترين والت هاي ارز ديجيتال است كه براي مبادله استلار نيز مي توانيد از آن استفاده كنيد.

قيمت رمز ارز استلار

قيمت ارز ديجيتال استلار با استفاده از ميزان عرضه و تقاضاي سرمايه گذاران مشخص مي شود. اين رمز ارز در سال گذشته بالاترين افزايش قيمت خود را تجربه كرد يعني ۰۰۶۵ دلار و در واقع قيمت آن از ابتداي امر تا سال گذشته حدود ۳۰۰ برابر شده بود. رشد قيمت استلار همچنان ادامه دارد و آينده روشني پيش روي اين رمز ارز محبوب قرار دارد.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

خريد استلار