همه چیز درباره ارز دیجیتال تتر

۴ بازديد

خرید تتر
همه چیز درباره ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر که با علامت (₮) نشان داده می‌شود یک استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات است و معروفترین پشتوانه‌ای که از آن استفاده می‌کند دلار آمریکا است. هر «USDT» قرار است تا دقیقا ۱ دلار ($۱) – نه یک سنت کمتر، نه یک سنت بیشتر – ارزش داشته باشد. در واقع یک نوع دلار دیجیتال است (حداقل از نظر ارزش). ارز دیگری که از «Tether» استفاده می‌کند یورو است و با نماد «EURT» مبادله می‌شود. دارندگان این رمزارز از نوسان قیمت در امان هستند اما با این‌حال هنوز هم در معرض نوسانات خود آن ارز فیاتی پشتوانه قرار دارند. تصور کنید اگر ارزش دلار آمریکا یک شبه سقوط کند و به نصف برسد آنگاه ارزش دارایی «Tether» شما نیز نصف خواهد شد!

منظور از استیبل کوین‌ چیست؟

«استیبل کوین» یک ارز دیجیتال است که وابسته به یک ارز واقعی یا همان فیات (دلار آمریکا، یورو و…) است. این ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌های متمرکزی که وابستگی – در اینجا منظور پشتوانه – ارز را تامین می‌کنند، عرضه می‌شوند؛ حالا یا با قرار دادن آن ارز فیات به عنوان وثیقه یا از طریق نوعی الگوریتم که عرضه استیبل کوین را با توجه به حجم درخواست بازار تنظیم می‌کند. استیبل کوین‌ها به صرافی‌ها امکان تبادل جفت‌ارزها با پول‌های فیات را می‌دهند بی‌آنکه خود پول فیات را مستقیما درگیر معامله کنند. مثلا شما می‌توانید یک جفت ارز «BTC/USDT» داشته باشید که در واقع بازار «BTC/USD» را بدون نیاز به قوانین دلاری شبیه‌سازی می‌کند.

کلام آخر

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال شما را به بازدید از سایت و صرافی ارز دیجیتال تاپ کنز دعوت می کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.