رمز ارز یا ارز دیجیتال چیست؟

۵ بازديد

خرید ارز دیجیتال
رمز ارز یا ارز دیجیتال چیست؟

بهترین ارزهای دیجیتال جدید و قدیمی برای سرمایه گذاری و خرید کدامند؟ بهترین رمز ارزها با آینده درخشان را معرفی می‌کنیم.  از بیت کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر، هزاران ارز دیجیتال مختلف متولد شده‌اند، به همین دلیل پیدا کردن گزینه مناسب برای سرمایه گذاری اکنون کار دشواری است. رمز ارز BTC نه تنها با پیشرو بودن در بازار راهنمای موجی از ارزهای ساخته‌شده در یک شبکه غیر متمرکز همتابه‌همتاست، بلکه به استاندارد بالفعل رمز ارزها تبدیل و الهام‌بخش بس‌شمار پروژه رمز ارزی شده است. در این مطلب پیش از معرفی بهترین و آینده دار ترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه گذاری، ابتدا کمی با مفهوم رمز ارز آشنا می‌شویم.

یک رمز ارز نوعی ارز دیجیتال به شمار می‌رود. به عبارتی یک کریپتوکارنسی، نوعی دیجیتال کارنسی است، اما هر ارز دیجیتال را نمی‌توان یک رمز ارز دانست. از زمان ظهور سیستم‌های دیجیتال بشر همواره به دنبال استفاده از این دستاورد در سیستم‌های پولی بوده و ابداعات زیادی در این زمینه داشته است. با این حال نتوانست در این زمینه چندان موفق عمل کرد. به جرات می‌توان بیت کوین (اولین رمز ارز) را (تا زمان ظهور آن) موفق‌ترین پروژه در راستای دیجیتال کردن پول خطاب کرد. این پروژه الهام‌بخش بی‌شمار ارز دیجیتال دیگر شد. برخی از آن‌ها جزو ارزهای دیجیتال آینده دار به شمار می‌روند.

در کریپتوکارنسی از تکنیک‌های رمزنگاری به منظور تامین امنیت، تایید تراکنش‌ها و کنترل فرآیند تولید سکه‌های جدید در شبکه استفاده می‌شود و این دلیل استفاده از کلمه “Crypto” در “CryptoCurrency” است. رمز ارزها ابتدا با هدف رهایی از کنترل و دستکاری دولت‌ها ساخته شدند، اما با افزایش محبوبیت آن‌ها، این جنبه بنیادین تغییر کرد و کمی به سمت متمرکز شدن رفت.

بد نیست بدانید تمام رمز ارزهایی که بعد از بیت کوین متولد شدند، با نام آلت کوین شناخته می‌شوند. به عبارتی BTC در یک طرف و این همه رمز ارز در طرفی دیگر قرار دارند. بدون شک بیت کوین جزو آینده دار ترین ارزهای دیجیتال است، به همین دلیل نام آن در ابتدای این فهرست آورده‌ایم

کلام آخر

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال شما را به بازدید از سایت و صرافی ارز دیجیتال تاپ کنز دعوت می کنیم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.