مونرو چيست؟

۶ بازديد

مونرو چيست؟

ارز ديجيتال مونرو يك ارز ديجيتال امن، خصوصي و پيگير گريز است و از رمزنگاري مخصوصي براي اطمينان يافتن از اينكه تمامي تراكنش‌هايش غير قابل رهگيري و پيگير گريز باقي مي‌ماند، استفاده مي‌كند. در جهاني با شفافيت روزافزون، دليل به وجود آمدن ارز ديجيتالي مانند مونرو و علاقه به آن را مي‌توان درك كرد. مونرو از الگوريتم اجماع اثبات كار استفاده مي‌كند. اين بدين معناست كه مونرو نيز مانند بيت كوين يك ارز ديجيتال قابل استخراج است.

اولويت مونرو و جامعه آن بر ۳ ارزش كليدي استوار است. در سايت مونرو اين ويژگي‌ها به صورت زير تعريف شده است:

  • امنيت: كاربران بايد براي انجام تراكنش‌هايشان بدون اينكه با هرگونه خطا يا حمله‌اي مواجه شوند، قادر به اعتماد كردن باشند.
  • حريم شخصي: مونرو به حريم شخصي اهميت زيادي مي‌دهد. مونرو بايد كاربرانش را در دادگاه‌هاي قضايي و در پرونده‌هاي بدتر حتي از مجازات مرگ نجات دهد !
  • تمركززدايي: مونرو به بالاترين سطح از غيرمتمركزسازي معتقد است.

تاريخچه پيدايش مونرو

در جولاي ۲۰۱۲، براي اولين بار ارز ديجيتال بايت كوين (Bytecoin) از پروتكل كريپتونوت (CryptoNote) استفاده كرد. كريپتونوت پروتكل لايه كاربردي است كه بسياري از ارزهاي ديجيتال غيرمتمركز بر بستر آن شكل گرفته‌اند.

مونرو در واقع فوركي از بايت كوين است كه پس از شايعات درباره كوين‌هاي از پيش استخراج شده (Pre-Mined) بايت كوين شكل گرفت. زنجيره جدا شده در ابتدا بيت‌مونرو (Bitmonero) نام داشت و سپس به مونرو تغيير نام داد. مونرو در زبان اسپرانتو به معني سكه (coin) است. در اين بلاك چين جديد هر ۲ دقيقه يك بلاك استخراج و به زنجيره اضافه مي‌شد.

مونرو يك پروژه منبع‌باز است و توسط يك تيم ۷ نفره اداره مي‌شود. از آنجا كه اين پروژه بر محوريت ناشناس ماندن توسعه يافته، ۵ نفر از افراد تيم ناشناس بوده و ۲ نفر ديگر هويت خود را مشخص كرده‌اند. اين افراد ديويد لاتاپي و ريكاردو اسپاگني (معروف به Fluffypony) هستند.

علاوه بر اين تيم ۷ نفره، بيش از ۳۰ توسعه دهنده و ۴۲۰ مشاركت‌كننده ديگر در طول قسمت‌هاي مختلفي از پروژه حضور داشته‌اند.

مونرو چگونه كار مي‌كند؟

مونرو بر اساس يك پروتكل رمزنگاري لايه كاربردي ساخته شده كه با استفاده از امضاهاي حلقوي (Ring Signatures) بر روي محرمانگي تمركز كرده است.

مفهوم امضاهاي حلقوي اولين بار در سال ۲۰۰۱ و در كنفرانس رمزنگاري كوئينزلند استراليا ارائه شد. ران ريوست (Ron Rivest)، آدي شمير (Adi Shamir) و يائل تامان (Yael Tauman) اين روش جديد رمزنگاري را معرفي كردند. در واقع امضاهاي حلقوي پايه و اساس سازوكار تراكنش‌هاي مونرو پس از مخابره از سوي كيف پول‌ها است.

استفاده اصلي از مونرو به خاطر آدرس‌هاي مخفي و پيگير گريز بودن تراكنش‌ها است. اين ويژگي از ديده شدن عمومي فرستنده و گيرنده جلوگيري مي‌كند يا به طور انتخابي با استفاده از سيستم كليد عمومي/كليد خصوصي تعبيه شده جداگانه به آن‌ها اين قابليت را مي‌دهد كه چه كساني قادر به مشاهده فرستنده و گيرنده باشند.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 ارز ديجيتال مونرو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.