ارز ديجيتال تتر چيست ؟

۷ بازديد

ارز تتر

ارز ديجيتال تتر چيست ؟

«تتر» (Tether) يك ارز ديجيتال بر بستر بلاكچين است كه ارزش سكه‌هاي در گردش آن ثابت و برابر با مقدار ارزهاي فيات رايج مثل دلار و يورو است. پشتوانه ارز ديجيتال تتر مقدار پول فياتي است كه توسط شركت تتر در موسسات ذخيره شده است. بنابراين، به ازاي هر تتر ايجاد شده در شبكه، ارزش دلاري آن در موسسه ذخيره مي‌شود. البته اخيرا به جاي ذخيره دلاري، شركت از اوراق و سرمايه‌گذاري‌هاي خود نيز به عنوان پشتيبان تترهاي ايجاد شده، استفاده مي‌كند. همين مساله باعث ايجاد شك و ترديدهايي نسبت به استفاده از تتر شده است.

ارز ديجيتال تتر چگونه كار مي‌كند؟

ارز ديجيتال تتر عضو دسته‌اي از رمزارزها است كه  با نام «ارز ديجيتال باثبات» (Stablecoin) يا همان «استيبل كوين» شناخته مي‌شوند. اين دسته از ارزهاي ديجيتال معمولا به دارايي‌هاي فيزيكي مثل ارز‌هاي فيات و طلا وابسته هستند. بنابراين، قيمتي معادل با ارزش آن دارايي‌ها دارند. استيبل‌كوين‌ها به دليل وجود نوسان شديد قيمتي در ارزهاي ديجيتال مانند بيت‌كوين و كاردانو به وجود آمده‌اند. بنابراين، از آن‌ها مي‌توان به عنوان وسيله‌اي براي مبادله و حفظ ارزش استفاده كرد.

استيبل‌كوين‌ها انواع مختلفي دارند. ارز ديجيتال تتر، به دسته‌ استيبل‌كوين‌هاي داراي وثيقه ارزهاي فيات، تعلق دارد. بنابراين به ازاي هر تتر در گردش، يك ارز فيات مانند دلار يا يورو از آن پشتيباني ‌‌‌مي‌كند. دو دسته ديگر استيبل‌كوين‌ها شامل موارد زير است.

«ارزهاي باثبات با پشتوانه ساير رمزارزها»

«استيبل‌كوين‌هاي بدون پشتوانه»

دسته دوم مشابه با ارزهاي ديجيتال دسته اول است با اين تفاوت كه به جاي پشتوانه ارز فيات، از پشتوانه ارزهاي ديجيتالي مانند اتريوم و بيت‌كوين استفاده مي‌كند. استيبل‌كوين‌هاي دسته سوم پشتوانه خاصي ندارند و عملكرد آن‌ها مشابه رفتار بانك‌هاي مركزي است. اين ارزها با توجه به شرايط اقتصادي، مقدار ارز در گردش را مي‌توانند تغيير دهند تا ارزش ارزهاي ديجيتال ثابت بماند.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.