ارز ديجيتال تتر چه كاربردي دارد ؟

۷ بازديد

ارز تتر

ارز ديجيتال تتر چه كاربردي دارد ؟

در قسمت هاي قبل سوال تتر چيست و چگونه كار مي‌كند را پاسخ داديم. در ادامه كاربرد تتر را مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهيم. تتر به طور خاص براي ايجاد پلي بين ارزهاي ديجيتال و فيات طراحي شده است. اين طراحي به گونه‌اي است كه ثبات، شفافيت و حداقل هزينه تراكنش را براي كاربران به ارمغان مي‌آورد. ارز ديجيتال تتر در برابر دلار آمريكا ارزش‌گذاري مي‌شود و ارزش آن دقيقا معادل با يك دلار است. با اين حال هيچ تضميني توسط شركت تتر براي بازخريد يا مبادله آن با پول واقعي ارائه نشده است. بنابراين تتر را در دنياي واقعي نمي‌توان با دلار معاوضه كرد.

طبق داده‌هاي منتشر شده توسط شركت «Crypto Compare»، بيشتر معاملات انجام شده براي بيت‌كوين با جفت تتر انجام مي‌شود. فقط در ماه فوريه، 57 درصد معاملات بيت‌كوين با جفت تتر انجام شده است. بر مبناي شواهد موجود، تتر منبع اصلي نقدينگي در بازار ارزهاي ديجيتال به شمار مي‌آيد.

نماد تتر در بايننس و ديگر صرافي‌ها

در صرافي‌ها به منظور راحتي كار با جفت‌ارزهاي ديجيتال، هر ارز ديجيتالي را با يك اسم كوتاه و نماد خاص نام‌گذاري مي‌كنند. در گذشته صرافي‌هاي ارز ديجيتال هر كدام نماد مخصوص خود را بر روي ارزهاي ديجيتال قرار مي‌دادند. اما امروزه بيشتر صرافي‌ها نمادهاي يكساني را براي ارزهاي ديجيتال استفاده مي‌كنند كه اكثر آنها توسط توسعه‌دهندگان شبكه تعريف مي‌شود. نماد تتر در «بايننس» و ديگر صرافي‌هاي معتبر «USDT» است. بنابراين براي تريد هر ارز ديجيتالي با جفت‌ارز متناظر تتر، بايد نماد آن ارز و سپس نماد تتر را جستجو كنيد. به عنوان مثال براي معامله بيت‌كوين با نماد «BTC» با جفت تتر، «BTCUSDT» را جستجو مي‌كنيم. در پلتفرم‌هاي معاملاتي نيز با همين روش مي‌توانيد نمودار جفت‌ارز ديجيتال مورد نظر خود را پيدا و تحليل كنيد.

داميننس تتر چيست ؟

«داميننس» (Dominance) در لغت به معني تسلط است. منظور از داميننس تتر، نسبت «ارزش بازار» (Market Cap) آن به «ارزش كل بازار ارزهاي ديجيتال» (Total Market Cap) است. به عنوان مثال اگر ارزش بازار تتر برابر 4 ميليارد دلار و ارزش كل بازار ارزهاي ديجيتال 200 ميليارد دلار باشد، در اين صورت داميننس تتر 2 درصد است. ارزش بازار براي هر ارز ديجيتال، از ضرب قيمت آن در تعداد سكه‌هاي در گردش محاسبه مي‌شود. بررسي داميننس تتر در كنار داميننس بيت‌كوين و ارزش كل بازار، مي‌تواند ديد خوبي از وضعيت بازار به سرمايه‌گذاران بدهد. براي بررسي داميننس تتر در سايت «تريدينگ‌ويو» (Tradingview) مي‌توانيد نماد داميننس تتر با عنوان «USDT.D» را جستجو كنيد.

با توجه به ثبات قيمت تتر، عامل تاثيرگذار بر ارزش بازار آن، تعداد ارزهاي در گردش است. وقتي داميننس تتر كاهش مي‌يابد، بدين معني است كه سرمايه‌گذاران تترهاي خود را تبديل به ساير ارزها كرده‌اند. بنابراين مي‌توان براي بازار انتظار رشد داشت. در حالت عكس، وقتي داميننس تتر صعودي مي‌شود، بدين معني است كه معامله‌گران ارزهاي ديجيتال خود را به تتر تبديل كرده‌اند. بنابراين مي‌توان انتظار ريزش براي بازار داشت.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.