مزاياي ارز ديجيتال تتر

۶ بازديد

ارز تتر

مزاياي ارز ديجيتال تتر

استيبل‌كوين‌ها به خصوص تتر، يكي از عوامل رونق گرفتن بازار ارزهاي ديجيتال در جهان هستند. قيمت تتر چه در بازارهاي صعودي و چه در بازارهاي نزولي برابر با 1 دلار است. بنابراين خريد آن به منظور استفاده از نوسانات بازار منطقي نيست. با اين وجود، تتر مزاياي بسياز زيادي براي سرمايه‌گذاران دارد كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم.

حفظ سود معاملات

فرض كنيد در بازار ارزهاي ديجيتال، تتر نيست و شما براي معامله هر ارزي از جفت بيت‌كوين استفاده مي‌كنيد. در يك معامله فرضي، ممكن است شما با خريد يك ارز ديجيتال با بيت‌كوين سود كرده باشيد. در اين حالت شما پس از خروج از معامله مقداري بيت‌كوين داريد كه از مقدار اوليه‌اي كه داشتيد بيشتر است. اگر شما بخواهيد بيت‌كوين را بفروشيد و تبديل به دلار كنيد، با توجه به نوسانات شديد بازار، ممكن است ارزش دلاري آن در حين فروش كاهش پيدا كند. در اين حالت ممكن است علاوه بر از دست دادن سود، وارد ضرر شويد.

با حضور استيبل‌كوين‌ها در بازار ارزهاي ديجيتال اين مشكل حل شد. معامله‌گران وقتي با جفت تتر معامله مي‌كنند، در اثر سود، مقدار تترهاي آن‌ها افزايش پيدا مي‌كند. با توجه به اين‌كه قيمت تتر همواره ثابت است، مقدار سود آن‌ها نيز ثابت باقي مي‌ماند و تا زماني كه وارد معامله‌اي نشوند، سود يا ضرر آن‌ها تغيير نمي‌كند.

عدم نياز به سيستم بانكي

در صورتي كه معاملات در بازار ارزهاي ديجيتال با پول فيات انجام شود، نياز است كه تراكنش‌ها از طريق سيستم بانكي ثبت شوند. ممكن است براي ثبت يك معامله و دريافت پول از اين سيستم چند روز زمان لازم باشد. وجود رمزارز تتر اين مشكل را نيز حل كرده است. شما در عرض چند ثانيه مي‌توانيد معامله خود را ببنديد و در عرض چند دقيقه به كيف پول خود انتقال دهيد. اين سرعت عمل باعث مي‌شود كه امكان بيشتري براي شركت در معاملات و كسب سود داشته باشيد.

انتقال سريع و ارزان پول

انتقال پول در بستر بانكي و در شبكه سوئيفت هزينه بالايي دارد. اين مساله در صورت عدم پشتيباني صرافي از پول شما مهم‌تر مي‌شود. در اين حالت شما مبلغ زيادي را بايد صرف تبديل پول در صرافي‌ها و انتقال آن از سيستم بانكي كنيد. تتر اين امكان را فراهم كرده كه شما بدون مراجعه به صرافي و سيستم بانكي و تنها با پرداخت هزينه كارمزد شبكه بلاكچين، هر مقدار پول را از يك گوشه دنيا به گوشه ديگر ارسال كنيد. اين اتفاق فقط در چند دقيقه رخ مي‌دهد.

محافظت از سرمايه

در كشورهاي با تورم سالانه بالا، يكي از روش‌هاي حفظ ارزش سرمايه، خريد طلا و دلار است. با ظهور ارزهاي ديجيتال، مردم سرمايه‌هاي خود را در اين بازارها نيز وارد كردند. نوسان بيش از حد رمزارزهاي معمولي، سرمايه‌گذاران را با ريسك ضرر روبه‌رو مي‌كند اما سرمايه‌گذاري در تتر با توجه به ارزش ثابت آن ريسكي براي سرمايه‌گذاران ندارد. در سال‌هاي اخير در كشورهايي مانند ونزوئلا و تركيه مردم براي فرار از اثرات كاهش ارزش پول ملي به رمزارزها به خصوص تتر پناه آورده‌اند.

كارايي بيشتر بسترهاي معاملاتي

دسترسي به پول‌هاي فيات رايج دنيا مثل دلار و يورو براي همه افراد در دنيا امكان‌پذير نيست. از طرفي مبادله با اين رمزارزها با توجه به ماهيت دولتي آن براي صرافي‌ها مشكلات زيادي فراهم مي‌كند. ظهور استيبل‌كوين‌ها به طور عام و تتر به طور خاص، توانسته است بسياري از مشكلات انجام معاملات و دسترسي به منابع ارزي را حل كند.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.