انواع تتر و شبكه‌هاي پشتيبان آن

۶ بازديد

ارز تتر

انواع تتر و شبكه‌هاي پشتيبان آن

عرضه تتر در طي زمان و با ظهور و بروز شبكه‌هاي مختلف ارز ديجيتال، دچار دگرگوني شده است. با ايجاد شبكه‌هاي جديد با قابليت‌هاي بيشتر، ارز ديجيتال تتر نيز خود را با شرايط تطبيق داد و در شبكه‌هاي مختلف ارائه شد. در ادامه به چهار نوع تتر معروف اشاره مي‌كنيم.

تتر اومني (OMNI)

تتر اولين بار در بستر شبكه بيت‌كوين و توسط پروتكل «Omni» عرضه شد. در شبكه بيت‌كوين هزينه انجام تراكنش، بالا و سرعت انجام آن‌ پايين است. چنين مشكلاتي به طور مشابه براي تتر اومني نيز وجود دارد. اين درحالي است كه بيشتر كاربران به دنبال انتقال سريع تتر هستند. به همين دليل با ظهور شبكه‌هاي بلاكچيني جديد، از اين نوع تتر استفاده كمتري مي‌شود. آدرس‌ تتر اومني مشابه با آدرس‌هاي بيت‌كوين است و با bc1 يا اعداد 1 و 3 آغاز مي‌شود.

تتر اتريوم (ERC20)

توسعه شبكه اتريوم انقلابي در ارزهاي ديجيتال و شبكه‌هاي بلاكچين بود. اين شبكه با ايجاد قراردادهاي هوشمند توانست حوزه استفاده از بلاكچين را گسترش دهد. اتريوم در مقايسه با بيت‌كوين، هم تعداد تراكنش‌هاي بيشتري پشتيباني مي‌كند و هم هزينه انتقال در آن كم است. با اين تفاسير شركت تتر مجاب شد، تتر را در بستر شبكه اتريوم و توسط پروتكل «ERC20» ارائه كند. آدرس اين نوع تتر مشابه با اتريوم است و با 0x آغاز مي‌شود.

تتر ترون (TRC20)

با گسترش شبكه اتريوم و ظهور اپليكيشن‌هاي متعدد در حوزه امور مالي غيرمتمركز (DeFi) هزينه انتقال در شبكه اتريوم افزايش و سرعت تاييد تراكنش‌ها در آن كاهش يافت. اين امر منجر به نارضايتي كاربران و كاهش استفاده از تتر اتريوم شد. به منظور حل اين مشكل، سازندگان تتر اقدام به عرضه آن در بستر شبكه ترون و با پروتكل «TRC20» كردند. ترون در ابتداي تاسيس، يكي از توكن‌هاي شبكه اتريوم بود كه به مرور شبكه خود را ايجاد كرد و در حال حاضر بلاكچين مستقل خود را دارد. سرعت انجام تراكنش‌ها در شبكه ترون بسيار بالا و هزينه آن بسيار پايين است. به همين دليل، تعداد زيادي از معامله‌گران براي انتقال تتر از اين شبكه بهره مي‌برند.

تتر بايننس (bep2 or bep20)

بايننس بلاكچين ساخته شده توسط صرافي بايننس است. با گسترش استفاده از قراردادهاي هوشمند و نرم‌افزارهاي غيرمتمركز، بايننس شبكه بلاكچين موازي به نام «زنجيره هوشمند بايننس» (Binance Smart Chain) را ايجاد كرد. اين شبكه امكان برنامه‌نويسي بلاكچين و ايجاد قراردادهاي هوشمند را به شبكه بايننس اضافه كرد. تتر در بلاكچين بايننس با پروتكل «bep2» و در بلاكچين زنجيره هوشمند بايننس، با پروتكل «bep20» اضافه شده است. اين شبكه سرعت بالا و هزينه انجام تراكنش بسيار پاييني دارد. براي كساني كه در صرافي بايننس فعاليت مي‌كنند و كيف پول مخصوص به اين پروتكل‌ها را دارند، استفاده از اين شبكه‌ها مناسب است.

كلام آخر

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خريد و فروش ارز ديجيتال شما را به بازديد از سايت تاپ كنز دعوت مي كنيم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.